tisdag 9 oktober 2007

DT kort för Kortmakaren!

Då har jag knåpat ihop några fler DT kort för Kortmakaren.

Först ut är de härliga lucia- & stjärngossefilurerna. Valde att göra det helt i svart/vitt med lite smådetaljer.

Sen ett mycket enkelt kort där den enda stämpel jag har använt är "presentkort". Jag har klippt ut hjärtat för hand, sedan satt ett band runt och slutligen lite stickles både på hjärtat och i hörnen. Enkelt, men jag gillar det.

Sen har jag gjort ett kort med Penny Black stickers. Jag valde att sätta stickersen på en vit pappersbit innan jag monterade ihop kortet. Gjorde ett annat, men det svarta som direkt bakgrund blev inte helt som jag önskade. Allt för många detaljer försvann från det fina motivet. Strärnorna är QK och ja... Det är stickles på dem oxå :D

Här har jag använt mig av en av Kortmakarens allra nyaste stämplar "julkärve". Jag gillar ju stickles... så jag satte lite stickles på fåglarna....

Ett inte helt traditionsenligt presentkort, men dock...


Sista kortet för dagen är med Hero Arts clearstamps "Designer Butterflies" som oxå finns hos Kortmakaren. Dessa stämplar är så underbara, vilket har inneburit att jag måste ha fler... Så nu har jag beställt några julstämplar oxå. Detta kort är gjort efter tanken till ett av de kort jag skickade in med min ansökan till Kortmakaren.

2 kommentarer:

Elina sa...

Du är utmanad i min blogg!

maxell sa...

Men här med. Jag följer visst i Elinas fotspår nu. Utmaningen kommer från min blogg med. :)

Åsså: Skoj att vi är överrens om att gråa filurer äger!