torsdag 9 oktober 2008

En liten utmaning!

Jag fick en utmaning av gulliga Muffin, har du inte sett hennes underbara alster så tycker jag att du ska kila dit omgående. Utmaningen tänkte jag svara på nu:

Vilken mat äter du ofta?
Mat och mat... något jag äter väldigt ofta är flingor med mjölk. Ja, jag vet! När det gäller riktig mat så är det nog någon form av pasta med god sås som lagas hemma hos mig.

När du är på kalas, är du personen som sitter eller hjälper du till att duka av?
Det beror väldig mycket på vem jag är hos. Ibland fixar och donar jag mest hela tiden och andra gånger sitter jag uppkrupen i en soffa och tjattrar.

Var sitter du helst när du bloggar?
Helst sitter jag hemma i soffan med den bärbara i knät. Men eftersom jag ibland har vansinnigt lite att göra på jobbet så blir det även där...

Köper du ofta Triss?
Går i perioder det där med lotter. Tycker att det är roligt att skrapa och tror varje gång att jag ska vinna storvinsten. Blir alltid lika besviken.

Vilket land eller vilken stad har varit din bästa semester?
Bästa tiden var när jag bodde i London nästan ett år. Det är också dit jag längtar mest och har haft de bästa semestrarna efteråt.

Vilken TV-kanal tittar du mest på?
Jag bläddrar ju fasligt fram och tillbaka, men måste jag välja en så blir det nog 4:an. Börjar dagen med morgonnyheterna i bakgrunden samtidigt som jag gör mig iordning. Sen har jag hittat en ny rolig kanal, Kanal 9, som visar engelska deckare fredag- och lördagkvällar.

Vilket är ditt favorit vin?
Helst Champagne eller Cava ;) Eller jag kanske ska skriva att det beror på årstid och tillfälle. Sommaren Rosé, vintern Rött och våren Vitt... Ja, eller något sånt.

Här är reglerna: Välj ut 4 stycken som du vill ska svara och utmana dem sedan på deras bloggar. Be dem läsa din, och låt personen som utmanat dig veta när du svarat på utmaningen. Jag utmanar alla som känner sig manade, men lämna i så fall en kommentar här så jag vet.

Inga kommentarer: