söndag 31 oktober 2010

Back to basics!

Hos Karlssons Scrapperi hittade jag en rolig utmaning - Back to basics.

Reglerna säger att "Den här månaden handlar det om papper. Vi ska gå tillbaka till grunden i pysslet, till stommen, hitta pudelns kärna, back to basics, till självaste pappret. Papperspyssel handlar det om. Du ska göra ett alster med bara papper, inga andra material. (Ja, förutom fästprodukter, stämplar, ink och sånt). Ingen metall får vara med, köpta rosor går bort (de kanske är gjorda av papper, men de har ju en ståltråd och den räknas även om man klipper bort den), inga knappar, inga brads, inga pins, inga pärlor."

Jag valde att göra ett kort med falsk akvarell med hjälp av mina Tombow pennor. Enkel svart text och till sist en stämplad fjäril. Jag gillar ju att göra enkla kort utan massa dekorationer, men lite blingstenar och band brukar jag ju ha.

5 kommentarer:

Nina sa...

Såååå vackert och elegant!

Ingrid - Inola sa...

Vilket ljuvligt kort i härliga färger. Varifrån kommer den fina grattisstämpeln?

Maria sa...

Hm, verkligen inte så dumt med basic!

Sara-SaGam sa...

Du hittar så många bra utmaningar Susanne. Denna passade dig perfekt!

Tiggy sa...

Så himla läckert kort.